Korfu

Reissuun lähtö oli epävarmaa vielä lähtöä edeltävänä päivänä. Viivi oli ollut sairaalassa koko edellisen viikon pitkittyneen migreenin vuoksi. Lauantaina illalla alkoi pääkipu, aika normaali vielä, onhan kokemusta migreenistä jo viitisen vuotta. Yleensä Viivin migreenikohtaukset menevät ohi kohtauslääkkeillä ja levolla. Tällä kertaa tavanomaisista konsteista ei ollut apua. Sunnuntaina päätettiin lähteä päivystykseen. Kipu oli jo sen verran kova, että tyttö päätettiin ottaa osastolle yöksi. Sairaalassa kipu saatiin välillä hieman hellittämään, mutta muutamassa tunnissa kivut palasivat. Keskiviikkona Viivi kotiutettiin, mutta palasi heti samana iltana tilanteen pahennettua. Kaikki mahdolliset kipulääkkeet ja coctailit testattiin, mutta koko viikko oli yhtä tuskaa.

Perjantaina Viivi kotiutettiin, jo hieman parempikuntoisena. Lääkäreiden puolesta saimme matkustusluvan, jos vaan kivut hellittävät. Lauantaina tilanne parani entisestään ja uskalsimme jo toivoa että pääsemme matkaan. Sunnuntaiaamuna Viivi oli taas oma pirteä itsensä ja päätimme että reissuun lähdetään. Vähän oli pelkoa havaittavissa, mutta tiesimme että Kreikassa on myös lääkärit ja lääkkeet jos tarve tulee.

Ei tullut tarvetta, lääkärille, eikä lääkkeille.

Korfun Eteläkärjen maisemia

Oli aivan mieletön reissu. Meillä oli kahdestaan niin hauskaa, että poskiin sattui nauramisesta. Hölmöilimme ja pelleilimme oikein urakalla :D Voi olla että toistan itseäni, mutta olen vaan niin ylpeä meidän tyttärestä. Jotain on oikein tehty kun hänestä on noin hyvä tyyppi ja mahtava persoona kasvanut <3 Voisi luulla että 15v kanssa tulisi helposti riitaa, mutta kummallakaan meistä ei mennyt hermot kertaakaan koko viikon aikana.

Äiti ja tytär

Tätä reissua suunniteltiin ehkä kolme-neljä vuotta. Tavoitteena päästä ajamaan omilla skoottereilla jonnekin ihaniin maisemiin. Ihan täysin ei toiveet toteutunut, koska Viivillä oli kepit 7vkoa ja mopokortin suoritus myöhästyi sen takia.

Noh, hyvin pärjättiin yhdelläkin mopolla. Heti ekana aamuna vuokrattiin moposkootteri ja lähdettiin ajelemaan saaren pääkaupunkiin Kerkyraan. Liikenne oli aika hurjaa ja päätettiin ottaa seuraaville päiville vähän tehokkaampi kulkuväline, jotta ei ihan jalkoihin jäätäisi. Loput kuusi päivää huristeltiin "kevari"skootterilla, jolla pärjäsi jo paljon paremmin villin liikenteen seassa.

Arvioisin että vähintään 100km ajettiin joka päivä. Ja keskinopeus vuoristoteillä ja kaupungissa ehkä 30km/h. Takapuolet oli siis aika kovilla :D

Näimme kyllä aivan huikeita maisemia, ihania pikkukyliä ja rantoja. Meillä oli apuna ihan paperinen kartta, mutta myöskin puhelimen karttasovelluksia käytettiin. Hyvin pärjäsimme, eikä edes kovin paljoa harhailtu suunnitelluilta reiteiltä. Toki usein mielessä oli vaan määränpää tai suunta ja reitti valittiin täysin fiilispohjalta.

Välillä pelotti, tiet oli niin jyrkkiä ja pudotukset isoja. Korkean paikan kammoni pysyi kumminkin hyvin hallittuna ja osasin jopa nauttia mielettömistä maisemista.

Korfu oli paikkana ehkä vähän pettymys. Majoituimme vähän kauempana pääkaupungista, Messonghi Beach:lla. Toki lokakuun alku ajankohtana ei välttämättä ole paras ja osa paikoista oli jo kiinni. Kerkyran kaupungissa oli muutamat kaupat missä kävimme, mutta mikään shoppailuparatiisi ei tämä saari ole.

Ruoka oli kreikkalaiseen tyyliin aivan ihanaa ja todella edullista! Illallinen kahdelle (sis, pääruuat, jälkkärit ja juomat) n. 30€. Lounaalla usein riitti 15€. Ravintoloissa saattoi myös tulla ilmainen alkusalaatti, juoma tai jälkkäri, mikä Suomessa on aika harvinaista.

Sää oli usein kivan aurinkoinen, n.20-28c. Ihan kiva siis Suomen lokakuun säähän verraten. Välillä satoi vettä, mutta ostimme tyylikkäät vaaleanpunaiset sadeviitat, joiden avulla selvisimme lähes kuivina. Iltaisin oli jo aika viileää ja ajaessa usein tosi kylmä. Kävellen liikkuvat turistit näyttivät nauttivan lämmöstä kesäisissä vaatteissaan. Meillä oli kokoajan kova viima, mikä ajaessa tulee.

Kahdestaan reissaaminen on jotenkin minun lemppari. Miehen, ystävän, lapsen tai äidin kanssa kaksin matkustamisesta saa niin paljon enemmän irti. Pääsee ihan eri tavalla rentoutumaan ja keskittymään vain yhden ihmisen seuraan. Toki isollakin porukalla reissaaminen on ihanaa, mutta usein säätö lisäntyy suhteessa ihmismäärään :D

Seuraavaa matkakohdetta tai ajankohtaa ei ole vielä tiedossa, toivottavasti talvella pääsisin johonkin valoon ja lämpöön <3